СУЧАСНІ ТРЕНДИ РОЗВИТКУ РЕКЛАМИ В УМОВАХ ГЛОБАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ
Анотація
Стаття присвячена виявленню сучасних трендів розвитку реклами в умовах нових викликів глобального походження. Встановлено, що реклама швидко набуває нових характеристик та стає все більш цифровою, а також трансформується у напрямі задоволення потреб бізнесу та індивідуальних споживачів. Сформовано перелік сучасних рис реклами, серед яких релевантніcть, соціальна відповідальність, змістовність, зручність, гнучкість, персоналізованість, вимірюваність та ін. На світовому ринку реклама набуває нових форм, зокрема таргетованої, нативної, інфлюенс та контент-маркетингу, концепції Human to Human. Проведено аналіз статистичних показників, що описують світові витрати на рекламу та витрати на рекламу по відношенню до ВВП в країнах світу. Встановлено, що лідерами за показниками співвідношення витрат на рекламу та ВВП є Велика Британія, США, Японія, Китай, Австралія, Швеція, Нова Зеландія і Канада. Виявлено, що не дивлячись на загально визнані тенденції розвитку сучасної реклами, у межах окремих країн продовжують зберігатися унікальні особливості. Обґрунтовано, що для забезпечення успіху на міжнародних рекламних ринках компанії мають враховувати як сучасні глобальні виклики, так і локальні характеристики.
Посилання
Рябак В. А., Брензович К. С. Тенденції та перспективи розвитку світового рекламного ринку. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2023. Випуск 49. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/49_2023ua/27.pdf (дата звернення: 09.10.2025).
Lysytsia N., Byelikova Yu. Features of formation of advertising creativity. Український соціологічний журнал. 2021. Випуск 25. С. 28-26.
Янчук Т. В., Ольшевська В. А. Таргетовна реклама у 2025 році: можливості та виклики. Здобутки економіки: перспективи та інновації. 2025. №14. URL: https://econp.com.ua/index.php/journal/article/view/276 (дата звернення: 20.11.2025).
Бондаренко В., Омельяненко О. Цифровий маркетинг сьогодення: переваги та недоліки. Економіка та суспільство. 2024. №67. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4681 (дата звернення: 17.11.2025).
Everything: Advertising Trends in 2025 to Incorporate into Your Strategy. URL: https://camphouse.io/blog/advertising-trends-2025 (дата звернення: 02.11.2025).
Офіційний сайт компанії YC. Market. Реклама і маркетинг у 2023 році: що змінилося? URL: https://blog.youcontrol.market/rieklama-i-markietingh-u-2023-rotsi-shcho-zminilosia (дата звернення: 25.11.2025).
Manisha Saini M., Dudkiewicz L. 50+ Advertising Statistics That Are Changing the Game. URL: https://cropink.com/advertising-statistics (дата звернення: 23.10.2025).
Kemp S. Digital 2025: global advertising trends. URL: https://datareportal.com/reports/digital-2025-sub-section-global-advertising-trends (дата звернення: 24.10.2025).
Lazović V. Content Analysis of Advertisements in Different Cultures. URL: https://scispace.com/pdf/content-analysis-of-advertisements-in-different-cultures-3df3d11kuu.pdf (дата звернення: 10.10.2025).
Features of advertising in different. URL: countrieshttps://liberty.ua/en/library/creative/osobennosti-reklamy-v-raznyh-stranah (дата звернення: 01.11.2025).
Aditya Hemantrao Akolkar, Sai Neeraj, Sai Vardhan, Nikhil Rajesh Upparu, Eyad Khan. Cultural Differences Affecting Advertising. International Research Journal of Economics and Management Studies. 2024. Volume 3 Issue 10. 259-267 pp (дата звернення: 19.10.2025).
Riabak V. A., Brenzovych K. S. (2023) Tendentsii ta perspektyvy rozvytku svitovoho reklamnoho rynku [Trends and prospects for the development of the global advertising market]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu - Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, vol. 49. Available at: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/49_2023ua/27.pdf (in Ukrainian)
Lysytsia N., Byelikova Yu. (2021) Features of formation of advertising creativity. Ukrainskyi sotsiolohichnyi zhurnal - Ukrainian Sociological Journal, vol. 25, pp. 28-26.
Yanchuk T. V., Olshevska V. A. (2025) Tarhetovna reklama u 2025 rotsi: mozhlyvosti ta vyklyky [Targeted advertising in 2025: opportunities and challenges]. Zdobutky ekonomiky: perspektyvy ta innovatsii - Economic achievements: prospects and innovations, vol. 14. Available at: https://econp.com.ua/index.php/journal/article/view/276 (in Ukrainian)
Bondarenko V., Omelianenko O. (2024) Tsyfrovyi marketynh sohodennia: perevahy ta nedoliky [Digital Marketing Today: Advantages and Disadvantages]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society, vol. 67. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/4681 (in Ukrainian)
Everything: Advertising Trends in 2025 to Incorporate into Your Strategy. Available at: https://camphouse.io/blog/advertising-trends-2025
Ofitsiinyi sait kompanii YC. Market. Reklama i marketynh u 2023 rotsi: shcho zminylosia? [Official website of YC. Market. Advertising and marketing in 2023: what has changed?] Available at: https://blog.youcontrol.market/rieklama-i-markietingh-u-2023-rotsi-shcho-zminilosia (in Ukrainian)
Manisha Saini M., Dudkiewicz L. 50+ Advertising Statistics That Are Changing the Game. Available at: https://cropink.com/advertising-statistics
Kemp S. Digital 2025: global advertising trends. Available at: https://datareportal.com/reports/digital-2025-sub-section-global-advertising-trends
Lazović V. Content Analysis of Advertisements in Different Cultures. Available at: https://scispace.com/pdf/content-analysis-of-advertisements-in-different-cultures-3df3d11kuu.pdf
Features of advertising in different. Available at: countrieshttps://liberty.ua/en/library/creative/osobennosti-reklamy-v-raznyh-stranah
Aditya Hemantrao Akolkar, Sai Neeraj, Sai Vardhan, Nikhil Rajesh Upparu, Eyad Khan (2024) Cultural Differences Affecting Advertising. International Research Journal of Economics and Management Studies. 2024. Vol. 3 Issue 10, pp. 259-267.

