МЕНЕДЖМЕНТ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ІННОВАЦІЙ У КВЕСТ-КІМНАТАХ

Ключові слова: квест-кімнати, технологічні інновації, менеджмент, VR/AR, робототехніка, ігрова індустрія

Анотація

У статті розглянуто проблеми та перспективи менеджменту технологічних інновацій у квест-кімнатах як елементі сучасної індустрії розваг. Показано, що розвиток цього сегмента дозвілля пов’язаний із впровадженням цифрових і мультимедійних рішень, сенсорних систем, робототехніки, «розумних замків» та штучного інтелекту. Зазначено, що інноваційні механізми формують нову якість ігрового процесу, підвищують рівень залученості користувачів і створюють ефект занурення. Проаналізовано міжнародний і український досвід використання VR/AR, голограм, інтерактивних технологій у розважальних, освітніх і корпоративних форматах. Виокремлено управлінські виклики, зокрема потребу в інвестиціях, технічному супроводі, захисті персональних даних і постійному оновленні обладнання. Зроблено висновок, що квест-кімнати трансформуються з локальної розваги у багатофункціональну платформу для навчання, розвитку soft skills і соціальної взаємодії, що потребує ефективних стратегій інноваційного менеджменту.

Посилання

Грекова А.В., Литвиненко О.Д., Рудінська О.В., Князькова В.Я. Вплив цифрового стилю життя на соціально-психологічну адаптацію молоді. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України, 2025, № 1, С. 6-11.

Дружкова І.С. Гейміфікація та інтерактивні підходи у викладанні HR-менеджменту для медичних фахівців. Застосування інноваційних технологій та методів навчання при викладанні фундаментальних та суспільно-гуманітарних освітніх компонент у закладах вищої освіти: Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (20 березня 2025 р., м. Харків). Харків: НФаУ, 2025, С. 31-34.

Колесников О.О. Модель мотиваційної калібровки: добір головоломок на основі ігрової біографії користувача квест-кімнат Інфраструктура ринку 2025. Вип. 85, С. 129-134. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct85-19

Чернишова Л. О. Вплив глобалізації на розвиток нових видів міжнародного бізнесу Сучасні перетворення міжнародного бізнесу: матеріали II Всеукр-ої науково-практ. конф., 16 квіт. 2019 р.: тези допов. Харків : ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2019. С. 67-70.

Dogu N., Boztepe H., Topal C.A., Sonmez M., Yuceer B., Bayraktar N. Comparison of the escape room and storytelling methods in learning the stress response: A randomized controlled pilot study. Nurse Education in Practice, 2025, Vol. 82. DOI: https://doi.org/10.1016/j.nepr.2024.104209

Duggins R. Innovation and Problem Solving Teaching Case: The Breakout Box – A Desktop Escape Room. Journal of Organizational Psychology, 2019, Vol. 19, № 4.DOI: https://doi.org/10.33423/jop.v19i4.2294

Hamari J., Koivisto J., & Sarsa H. (2014). Does gamification work? - A literature review of empirical studies on gamification. In Proceedings of the Annual 47 th Hawaii International Conference on System Sciences 2014. pp. 3025-3034. IEEE Computer Society. DOI: https://doi.org/10.1109/HICSS.2014.377

López-Belmonte J., Segura-Robles A., Fuentes-Cabrera A., Parra-González M.E. Evaluating activation and absence of negative effect: Gamification and escape rooms for learning. International Journal of Environmental Research and Public Health, 2020, Vol. 17(7). DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17072224

Monteiro F., Sousa A. Pedagogical innovation to captivate students to ethics education in engineering. Journal of Applied Research in Higher Education, 2024, no. 16(4), pp. 1029–1041. DOI: https://doi.org/10.1108/JARHE-02-2023-0056

Palencia-Triana C.A., & Palencia-Alcalá M.C. Gamification and Business Foresight: Design and Impact of an Immersive Escape Room in the Real Estate Sector. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, 2025, Vol.17(2), pp. 173–186. DOI: https://doi.org/10.62161/revvisual.v17.5765

Pedro Juan Roig Roig, Salvador Alcaraz, Katja Gilly, Cristina Bernad, & Carlos Juiz. (2024). Escape Room and Its Impact as an Educational Evaluation Tool. Progress in Language, Literature and Education Research 2024. Vol. 4, pp. 70–86. DOI: https://doi.org/10.9734/bpi/pller/v4/7211B

Soares Collado A., Sánchez Hernández M.I. El Escape Room en la Gestión del Capital Humano. Administración Y Organizaciones, 2020, Vol.23 № 45,pp. 100–124. DOI: https://doi.org/10.24275/uam/xoc/dcsh/rayo/2020v23n45/Soares

Hrekova A. V., Lytvynenko O. D., Rudinska O. V., Kniazkova V. Ya. (2025). Vplyv tsyfrovoho styliu zhyttia na sotsialno-psykholohichnu adaptatsiiu molodi [The influence of digital lifestyle on the socio-psychological adaptation of youth]. Visnyk sotsialnoi hihieny ta orhanizatsii okhorony zdorovia Ukrainy, № 1, pp. 6–11. (in Ukrainian)

Druzhkova, I. S. (2025). Heimifikatsiia ta interaktyvni pidkhody u vykladanni HR-menedzhmentu dlia medychnykh fakhivtsiv [Gamification and interactive approaches in teaching HR management for medical specialists]. In Zastosuvannia innovatsiinykh tekhnolohii ta metodiv navchannia pry vykladanni fundamentalnykh ta suspilno-humanitarnykh osvitnikh komponent u zakladakh vyshchoi osvity: Proceedings of the 3rd All-Ukrainian Scientific and Practical Internet-Conference (Kharkiv, March 20, 2025) (pp. 31–34). Kharkiv: NFaU. (in Ukrainian)

Kolesnykov, O. O. (2025). Model motyvatsiinoi kalibrovky: dobir holovolomok na osnovi ihrovoi biohrafii korystuvacha kvest-kimnat [Motivational calibration model: Selection of puzzles based on the gaming biography of escape room users]. Infrastruktura rynku, Vol. 85, pp. 129–134. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct85-19 (in Ukrainian)

Chernyshova, L. O. (2019). Vplyv hlobalizatsii na rozvytok novykh vydiv mizhnarodnoho biznesu [The influence of globalization on the development of new types of international business]. In Suchasni peretvorennia mizhnarodnoho biznesu: Proceedings of the 2nd All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (Kharkiv, April 16, 2019), (pp. 67–70). Kharkiv: V. N. Karazin Kharkiv National University. (in Ukrainian)

Dogu, N., Boztepe, H., Topal, C. A., Sonmez, M., Yuceer, B., & Bayraktar, N. (2025). Comparison of the escape room and storytelling methods in learning the stress response: A randomized controlled pilot study. Nurse Education in Practice, Vol. 82. DOI: https://doi.org/10.1016/j.nepr.2024.104209

Duggins R. Innovation and Problem Solving Teaching Case: The Breakout Box – A Desktop Escape Room. (2019). Journal of Organizational Psychology, Vol. 19, № 4. DOI: https://doi.org/10.33423/jop.v19i4.2294

Hamari, J., Koivisto, J., & Sarsa, H. (2014). Does gamification work? - A literature review of empirical studies on gamification. In Proceedings of the Annual 47 th Hawaii International Conference on System Sciences (pp. 3025-3034). IEEE Computer Society. DOI: https://doi.org/10.1109/HICSS.2014.377

López-Belmonte, J., Segura-Robles, A., Fuentes-Cabrera, A., & Parra-González, M. E. (2020). Evaluating activation and absence of negative effect: Gamification and escape rooms for learning. International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17(7). DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17072224

Monteiro, F., & Sousa, A. (2024). Pedagogical innovation to captivate students to ethics education in engineering. Journal of Applied Research in Higher Education, 16(4), 1029–1041. https://doi.org/10.1108/JARHE-02-2023-0056

Palencia-Triana, C. A., & Palencia-Alcalá, M. C. (2025). Gamification and Business Foresight: Design and Impact of an Immersive Escape Room in the Real Estate Sector. VISUAL REVIEW. International Visual Culture Review Revista Internacional De Cultura Visual, Vol.17(2), pp. 173–186. DOI: https://doi.org/10.62161/revvisual.v17.5765

Pedro Juan Roig Roig, Salvador Alcaraz, Katja Gilly, Cristina Bernad, & Carlos Juiz. (2024). Escape Room and Its Impact as an Educational Evaluation Tool. Progress in Language, Literature and Education Research, Vol. 4, pp. 70–86. DOI: https://doi.org/10.9734/bpi/pller/v4/7211B

Soares Collado A., Sánchez Hernández M.I. (2020) El Escape Room en la Gestión del Capital Humano. Administración Y Organizaciones, Vol. 23, № 45, pp. 100–124. DOI: https://doi.org/10.24275/uam/xoc/dcsh/rayo/2020v23n45/Soares

Переглядів статті: 24
Завантажень PDF: 8
Опубліковано
2025-11-12
Як цитувати
Рудінська, О., & Колесніков, О. (2025). МЕНЕДЖМЕНТ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ІННОВАЦІЙ У КВЕСТ-КІМНАТАХ. Сталий розвиток економіки, (5 (56), 595-602. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-56-82