ФОРМУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ ТРАНСПОРТНОГО ПІДПРИЄМСТВА З УРАХУВАННЯМ МАРКЕТИНГОВИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ
Анотація
Стаття присвячена тематиці формування корпоративної культури транспортного підприємства з урахуванням маркетингових особливостей транспортних послуг. Проаналізовані підходи експертів до визначення та застосування корпоративної культури на підприємствах та транспортних підприємствах зокрема. З використанням методів контент-аналізу, аналізу документів, експертних оцінок сформований блок складових корпоративної культури транспортних підприємств з урахуванням маркетингових особливостей транспортних послуг, підприємств, що їх надають, сфери транспорту та реалій ринку України. Комплексний підхід до розробки та застосування всіх виділений блоків корпоративної культури транспортних підприємств сприятиме зниженню моральних та матеріальних витрат, пов’язаних з цим процесом, а також підвищенню ефективності управлінської, маркетингової та господарської діяльності цих підприємств.
Посилання
розвитку транспортних підприємств в умовах інноваційних тенденцій. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, 2023. № 7. URL: https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2023-7-04-16 (дата звернення: 10.06.2025).
Зеркаль А. В. Корпоративна культура та комерційна свідомість персоналу – інноваційні напрями розвитку підприємств : монографія. Tallinn :
Teadmus OÜ, 2022, 346 с.
Копитко М.І. Взаємозв‘язок процесів формування корпоративної культури підприємств та рівня лояльності працівників з позиції забезпечення економічної безпеки. Актуальні проблеми забезпечення економічної безпеки в Україні: колективна монографія. Львів : Ліга-Прес, 2017. 368 с.
Копитко М., Михаліцька Н., Верескля М. Корпоративна культура як стратегічний напрям управління підприємством в умовах сучасних викликів. Вчені записки Університету «КРОК». 2021. Вип. 2 (62). С. 92-99.
Левченко Т.І. Мотивація суб’єкта в різних видах діяльності: монографія. Вінниця : Нова книга, 2011. 448 с.
Овчарик С.В. Корпоративна культура транспортних підприємств в контексті сталого розвитку. Економіка і управління. 2025. Вип. 1. С. 183-189.
Отенко І., Чепелюк М. Корпоративна культура: міжнародний та трансформаційний аспекти: монографія. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. 243 с.
Перевозова І. В., Вітовський О. І., Хомик А. В., Ривак О. І. Корпоративна культура як інструмент управління лояльністю персоналу підприємств. Академічні візії. 2023. № 23. С. 10-20.
Розширення професійного потенціалу жінок у сфері пасажирських перевезень. URL: https://www.she-drives.com.ua/ (дата звернення: 21.06.2025).
Терон І.В. Корпоративна культура в механізмах регулювання соціально-трудових відносин. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. № 6. С. 739-745.
Androniceanu A., Tvaronavičienė M. Developing a holistic system for social assistance services based on effective and sustainable partnerships. Administrație și Management Public. 2019. 33. РР. 103-118.
Bernardi A. The capability approach and organizational climate as tools to study occupational health and safety. Insights into Regional Development. 2019. 1(2). РР. 155-169.
Bublienė R., Vinogradova I., Tvaronavičienė M., Monni S. Legal form determination for the development of clusters’ activities. Insights into Regional Development. 2019. 1(3). РР. 244-258.
Hermawan A., Gunardi A. Motivation for disclosure of corporate social responsibility: evidence from banking industry in Indonesia. Entrepreneurship and Sustainability Issues. 2019. 6(3), РР. 1297-1306.
Arefieva, O. V., Safonik, N. P., Dudik, A. O. (2023) Stratehichnyy analiz rozvytku transportnykh pidpryyemstv v umovakh innovatsiynykh tendentsiy. [Strategic analysis of the development of transport enterprises in the context of innovative trends]. Problemy suchasnykh transformatsiy. Seriya: ekonomika ta upravlinnya, no. 7. Available at: https://reicst.com.ua/pmt/article/view/2023-7-04-16 (accessed June 10, 2025). (in Ukrainian)
Zerkal A. V. (2022) Korporatyvna kulʹtura ta komertsiyna svidomistʹ personalu – innovatsiyni napryamy rozvytku pidpryyemstv: monohrafiya. [Corporate culture and commercial consciousness of personnel - innovative directions of enterprise development: monograph]. Tallinn: Teadmus OÜ, 346 p. (in Ukrainian)
Kopytko M. I. (2017) Vzayemozv‘yazok protsesiv formuvannya korporatyvnoyi kulʹtury pidpryyemstv ta rivnya loyalʹnosti pratsivnykiv z pozytsiyi zabezpechennya ekonomichnoyi bezpeky. Aktualʹni problemy zabezpechennya ekonomichnoyi bezpeky v Ukrayini: kolektyvna monohrafiya [The relationship between the processes of forming corporate culture of enterprises and the level of employee loyalty from the position of ensuring economic security. Current problems of ensuring economic security in Ukraine: collective monograph]. Lviv: Liga-Press, 368 p. (in Ukrainian)
Kopytko, M., Mykhalytska, N., Veresklya, M. (2021) Korporatyvna kulʹtura yak stratehichnyy napryam upravlinnya pidpryyemstvom v umovakh suchasnykh vyklykiv. [Corporate culture as a strategic direction of enterprise management in the context of modern challenges]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK». vol. 2 (62). pp. 92-99. (in Ukrainian)
Levchenko T. I. (2011) Motyvatsiya subʺyekta v riznykh vydakh diyalʹnosti: monohrafiya [Motivation of the subect in various types of activity: monograph]. Vinnytsia: Nova kniga, 448 p. (in Ukrainian)
Ovcharyk S. V. (2025) Korporatyvna kulʹtura transportnykh pidpryyemstv v konteksti staloho rozvytku [Corporate culture of transport enterprises in the context of sustainable development]. Ekonomika i upravlinnya. vol. 1. pp. 183-189. (in Ukrainian)
Otenko, I., Chepelyuk, M. (2018) Korporatyvna kulʹtura: mizhnarodnyy ta transformatsiynyy aspekty: monohrafiya [Corporate culture: international and transformational aspects: monograph]. Kharkiv: KhNEU named after S. Kuznets, 243 p. (in Ukrainian)
Perevozova, I. V., Vitovskyi, O. I., Khomyk, A. V., Ryvak, O. I. (2023) Korporatyvna kulʹtura yak instrument upravlinnya loyalʹnistyu personalu pidpryyemstv [Corporate culture as a tool for managing the loyalty of enterprise personnel]. Akademichni viziyi. no. 23. pp. 10-20. (in Ukrainian)
Rozshyrennya profesiynoho potentsialu zhinok u sferi pasazhyrsʹkykh perevezenʹ [Expanding the professional potential of women in the field of passenger transportation]. Available at: https://www.she-drives.com.ua/ (accessed June 21, 2025). (in Ukrainian)
Theron I. V. (2015) Korporatyvna kulʹtura v mekhanizmakh rehulyuvannya sotsialʹno-trudovykh vidnosyn [Corporate culture in the mechanisms of regulation of social and labor relations]. Hlobalʹni ta natsionalʹni problemy ekonomiky. no. 6. pp. 739-745.
Androniceanu, A., & Tvaronavičienė, M. (2019). Developing a holistic system for social assistance services based on effective and sustainable partnerships. Administrație și Management Public, vol. 33, рр. 103-118.
Bernardi, A. (2019). The capability approach and organizational climate as tools to study occupational health and safety. Insights into Regional Development, vol. 1(2), рр. 155-169.
Bublienė, R., Vinogradova, I., Tvaronavičienė, M., & Monni, S. (2019). Legal form determination for the development of clusters’ activities, Insights into Regional Development, vol. 1(3), рр. 244-258.
Hermawan, A., & Gunardi, A. (2019). Motivation for disclosure of corporate social responsibility: evidence from banking industry in Indonesia. Entrepreneurship and Sustainability Issues, vol. 6 (3), рр.1297-1306.