СТРАТЕГІЯ ФІНАНСОВОЇ СТІЙКОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ

Ключові слова: фінансова стратегія, фінансова стійкість, цифрова стійкість, підприємство, ефективність, цифровізація, трансформації

Анотація

У статті досліджено стратегію фінансової стійкості підприємств в умовах цифровізації, що набуває особливої актуальності в сучасному економічному середовищі. Розглянуто ключові принципи формування стратегії фінансової стійкості, що враховують цифрову трансформацію та її вплив на бізнес-процеси. Проаналізовано наукові підходи до стратегічного управління фінансами підприємств у контексті змін, зумовлених технологічним розвитком. Визначено роль цифрових технологій у підвищенні ефективності управлінських рішень і оптимізації фінансових потоків. Фінансова стратегія забезпечення стійкості підприємства в умовах цифровізації будується на поєднанні фінансової та цифрової стійкості, як ключових елементів загальної конкурентоспроможності бізнесу. Цифрова стійкість має відображати рівень можливості вчасно впроваджувати необхідні інноваційні цифрові платформи і технології для швидкої трансформації бізнес-процесів і загального адаптивного ефективного управління підприємством. А також оперативного критеріального реагування на виклики та ризики сучасності. Визначено стратегічні напрями розвитку підприємств у цифровій економіці, серед яких фінансово-інвестиційне планування, використання цифрових платформ і гнучких методів управління.

Посилання

Вербівська Л.В., Судук І.В. Стратегія забезпечення конкурентоспроможності підприємства та основні принципи її формування. Молодий вчений. 2017. № 10. С. 827–833.

Горбаченко С., Моїсеєнко К. Стратегія розвитку підприємства: поняття та сутність. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2016. № 10. С. 31–44.

Гринько Т.В., Гвініашвілі Т.З. Формування системи конкурентоспроможності суб’єктів підприємництва в умовах цифровізації. Підприємництво: сучасні виклики, тренди та трансформації : колективна монографія / за заг. ред. Гринько Т.В. Вид-во : ФОП Біла К. О. 2023. С. 121–186.

Hviniashvili T. Changing the paradigm of strategic enterprise management in a digital economy. Ekonomichnyi prostir. 2021. No. 172. Pp. 23–28.

Grynko, T., Hviniashvili, T., Filippova, V. Change management in business structures under the conditions of digitalization. Ефективна економіка. 2023. № 5. DOI: http://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.5.22

Mesenbourg, T.L. Measuring the Digital Economy. U.S. Bureau of the Census. 2001.

Панчук А., Малькова К. Теоретичні основи формування цифрової стратегії підприємств. Економіка та суспільство. 2021. № 34. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-76

Бужимська К.О., Желіховська М.В. Сучасні тенденції та моделі розвитку підприємництва в умовах цифрової економіки. Підприємництво і торгівля. 2021. № 28. С. 15–19.

Nazarov A. Classification and systematization of development strategies of industrial enterprises. Economics. Management. Law. 2019. No. 2. P. 102–116.

Черничко Т.В., Проскура В.Ф., Алмаші В.В. Цифрова трансформація бізнес-процесів як фактор сталого розвитку. Інвестиції: практика та досвід № 15/2024. С. 66-71. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2024.15.66

Verbivska, L. V., & Suduk, I. V. (2017). Stratehiia zabezpechennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva ta osnovni pryntsypy yii formuvannia [Strategy for ensuring enterprise competitiveness and the main principles of its formation]. Molodyi vchenyi, no. (10), pp. 827–833. (in Ukrainian)

Horbachenko, S., & Moiseienko, K. (2016). Stratehiia rozvytku pidpryiemstva: poniattia ta sutnist [Enterprise development strategy: concept and essence]. Naukovyi visnyk Odeskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu, no. (10), pp. 31–44. (in Ukrainian)

Hrynko, T. V., & Hviniashvili, T. Z. (2023). Formuvannia systemy konkurentospromozhnosti sub’iektiv pidpryiemnytstva v umovakh tsyfrovizatsii [Formation of the competitiveness system of business entities in the context of digitalization]. In T. V. Hrynko (Ed.), Pidpryiemnytstvo: suchasni vyklyky, trendy ta transformatsii (pp. 121–186). FOP Bila K. O. (in Ukrainian)

Hviniashvili, T. (2021). Changing the paradigm of strategic enterprise management in a digital economy. Ekonomichnyi prostir, no. (172), pp. 23–28.

Grynko, T., Hviniashvili, T., & Filippova, V. (2023). Change management in business structures under the conditions of digitalization. Efektyvna ekonomika, no. (5). DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.5.22

Mesenbourg, T. L. (2001). Measuring the digital economy. U.S. Bureau of the Census.

Panchuk, A., & Malkova, K. (2021). Teoretychni osnovy formuvannia tsyfrovoi stratehii pidpryiemstv [Theoretical foundations of digital strategy formation of enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo, no. (34). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-76

Buzhymska, K. O., & Zhelikhovska, M. V. (2021). Suchasni tendentsii ta modeli rozvytku pidpryiemnytstva v umovakh tsyfrovoi ekonomiky [Modern trends and models of entrepreneurship development in the digital economy]. Pidpryiemnytstvo i torhivlia, no. (28), pp. 15–19.

Nazarov, A. (2019). Classification and systematization of development strategies of industrial enterprises. Economics. Management. Law, no. (2), pp. 102–116.

Chernychko, T. V., Proskura, V. F., & Almashi, V. V. (2024). Tsyfrova transformatsiia biznes-protsesiv yak faktor staloho rozvytku [Digital transformation of business processes as a factor of sustainable development]. Investytsii: praktyka ta dosvid, no. (15), pp. 66–71. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2024.15.66 (in Ukrainian)

Переглядів статті: 35
Завантажень PDF: 17
Опубліковано
2025-02-26
Як цитувати
Голобородько, А. (2025). СТРАТЕГІЯ ФІНАНСОВОЇ СТІЙКОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ. Сталий розвиток економіки, (1 (52), 173-179. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-52-24