ПРИНЦИПИ ТА МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ

Ключові слова: соціальна відповідальність бізнесу, євроінтеграція, розвиток регіону, принципи

Анотація

Корпоративна соціальна відповідальність або соціальна відповідальність бізнесу – це відповідальне ставлення підприємства до свого продукту та послуг, до працівників, споживачів та партнерів. Соціальна позиція підприємства, що полягає в гармонійному співіснуванні та діалозі із суспільством для вирішення найгостріших соціальних проблем. Закінченого вигляду вона набула тільки декілька десятків років тому. Соціальна відповідальність повинна бути диспозитивною вимогою до сучасного бізнесу. Але, нажаль, у вітчизняному бізнесі корпоративній соціальній відповідальності наразі немає належного місця. Це характеризується високим рівнем застосування тіньових операцій. Проте, протягом останніх років в українському-бізнес середовищі відбуваються певні еволюційні процеси, які пов’язані із загальними підходами до впровадження соціальної відповідальності бізнесу. Соціальна відповідальність бізнесу набула більш систематичного характеру. Впровадження корпоративної соціальної відповідальності дає можливість для підвищення прибутковості, іміджу компанії, зниження витрат, підвищення морального духу співробітників. Поширенню соціальної відповідальності може сприяти використання нових технологій, створення нових видів продукції, інноваційна активність, у результаті прибуток компанії формується за рахунок скорочення витрат, формування нових ринків товарів або послуг. Саме такий шлях обирають розвинені компанії, і як наслідок , вищий рівень соціальної відповідальності бізнесу. Але, такий варіант для Українських підприємств досить ризиковий, крім того вимагає довгострокових фінансових витрат. Можна запропонувати низку специфічних принципів корпоративної соціальної відповідальності, реалізація яких мусить відповідати системі загальних принципів – відкритість; системність; значимість; партнерство. Підприємство має право називати себе соціально відповідальним коли діє за вказаними принципами.

Посилання

ISO/DIS 26000: Guildance on social responsibility. Available at: http://isot.iso.org/livelink/livelink/fetch/2000/2122/830949/3934883/3935837/ISO/DI S2600/Guidance/on/Social/Responsibility.pdf

Osnovni pryntsypy sotsialnoi vidpovidalnosti. Available at: https://studfile.net

Okhrimenko O.O., Ivanova T.V. (2015). Sotsialna vidpovidalnist. Kyiv: Natsionalnyi tekhnichnyi universytet Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut», 180 s.

Pryntsypy ta vprovadzhennia sotsialnoi vidpovidalnosti. Stalyi rozvytok ta korporatyvna sotsialna vidpovidalnist. Available at: http://moodle.udec.ntu-kpi.kiev.ua/moodle/mod/resource/view.php?r=2570

Sotsialna vidpovidalnist biznesu. Available at: https://dse/org.ua

Sotsialna vidpovidalnist biznesu: Ukrainski realii i problemy. Available at: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/88596

Teoretychni zasady formuvannia ta praktyka vprovadzhennia korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti pidpryiemstv. Available at: https://elar.khmnu.edu.ua/items/b07eaff3-d45c-44b3-8b3c-3676dfca4d57

Kharchenko T.O. (2017). Pryntsypy korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti yak faktor formuvannia konkurentnykh perevah orhanizatsii. Ekonomichni studii. №3. S. 45–51.

Shcho take KSV? Available at: https://bazilik.media/shcho-take-ksv/

ISO/DIS 26000: Guildance on social responsibility. URL: http://isot.iso.org/livelink/livelink/fetch/2000/2122/830949/3934883/3935837/ISO/DI S2600/Guidance/on/Social/Responsibility.pdf

Основні принципи соціальної відповідальності. URL: https://studfile.net

Охріменко О.О., Іванова Т.В. Соціальна відповідальність. Київ : Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», 2015. 180 с.

Принципи та впровадження соціальної відповідальності. Сталий розвиток та корпоративна соціальна відповідальність. URL: http://moodle.udec.ntu-kpi.kiev.ua/moodle/mod/resource/view.php?r=2570

Соціальна відповідальність бізнесу. URL: https://dse/org.ua

Соціальна відповідальність бізнесу: Українські реалії і проблеми. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/88596

Теоретичні засади формування та практика впровадження корпоративної соціальної відповідальності підприємств. URL: https://elar.khmnu.edu.ua/items/b07eaff3-d45c-44b3-8b3c-3676dfca4d57

Харченко Т.О. Принципи корпоративної соціальної відповідальності як фактор формування конкурентних переваг організації. Економічні студії. 2017. №3. С. 45–51.

Що таке КСВ? URL: https://bazilik.media/shcho-take-ksv/

Переглядів статті: 9
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2024-02-29
Як цитувати
Кудріна, О., & Раєвський, С. (2024). ПРИНЦИПИ ТА МЕХАНІЗМИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ БІЗНЕСУ. Сталий розвиток економіки, (1(48), 373-377. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2024-48-51