СТАН ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ВНУТРІШНЬОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ
Анотація
Мета. Аналіз стану та динаміки розвитку внутрішнього туризму в Україні із застосуванням інструментів кількісного економічного аналізу. Методика дослідження. У статті було застосовано загальнонаукові та спеціальні методи дослідження, зокрема такі: формалізації (для обчислення темпів приросту ключових індикаторів, що характеризують внутрішній туризм в Україні (кількість внутрішніх туристів, кількість колективних засобів розміщення, середня тривалість життя, надходження прямих іноземних інвестицій в Україну, витрати держави на розвиток інфраструктури та капітальні інвестиції в туристичну сферу, інфляція); аналізу і синтезу (для дослідження, обґрунтування видимих взаємозв’язків між показниками); індукції і дедукції (для вирішення питань, що стосуються напрямів розвитку внутрішнього туризму в Україні). Результати. Проведено обчислення темпів приросту показників, що презентують розвиток внутрішнього туризму в Україні: кількість внутрішніх туристів, кількість колективних засобів розміщення, середня тривалість життя, надходження прямих іноземних інвестицій в Україну, витрати держави на розвиток інфраструктури та капітальні інвестиції в туристичну сферу, інфляція. Відстежено тенденцію розвитку зазначених показників та проаналізовано й обґрунтовано отримані результати. Наукова новизна. Набули подальшого розвитку наукові положення щодо характеристики розвитку внутрішнього туризму в Україні на основі застосування кореляційного аналізу і обчислення темпів приросту показників. Практична цінність. Результати дослідження можуть бути використані у процесі проведення кореляційного аналізу впливу окремих показників (кількість колективних засобів розміщення, середня тривалість життя, надходження прямих іноземних інвестицій в Україну, витрати держави на розвиток інфраструктури та капітальні інвестиції в туристичну сферу, інфляція) на збільшення кількості внутрішніх туристів в Україні, а також прогнозування внутрішнього потоку у перспективі.
Посилання
Байда Б.Ф. Системний підхід до розвитку менеджменту туризму. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2019. Том 30(69). № 2. С. 22-25.
Герасименко В.Г. Теорія туризму як складова туризму. Вісник соціально-економічних досліджень. 2011. № 12. C. 163-170. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vsed_2011_2_30 (дата звернення: 28.10.2019).
Державна служба статистики України. URL: http://ukrstat.gov.ua (дата звернення: 28.10.2019).
Юринець З.В. Дослідження конкурентного середовища ринку туристичних послуг України. Ефективна економіка. 2015. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3759 (дата звернення: 28.10.2019).
Arezki R., Cherif R., Piotrowski J. Tourism Specialization and Economic Development Evidence from the UNESCO World Heritage List. URL: https://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2009/wp09176.pdf (дата звернення: 28.10.2019).
Borzyszkowski J. Destination Management Organizations (DMO) – nowoczesne struktury organizacyjne w turystyce. Nowe wyzwania gospodarki turystycznej na poziomie lokalnym, regionalnym i międzynarodowym. 2011. S. 236-256.
Pearce P.L. Tourist Behaviour: themes and conceptual schemes. Clevedon: Channel View Publications, 2008. 241 p.
UNCTAD World Investment Report 2015. URL: http://unctad.org/en/PublicationsLibrary/wir2013overview_ru.pdf (дата звернення: 28.10.2019).
World Tourism Organization. URL: http://www.world-tourism.org (дата звернення: 28.10.2019).
Yurynets Z., Bayda B., Petruch O. Country’s economic competitiveness increasing within innovation component. Economic Annals – XXI. 2015. № 9-10. P. 32-35.
Baida, B.F. (2019), “Systems approach to development of tourism management”, Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Ekonomika i upravlinnia, Volume 30(69), no. 2, pp. 22-25.
Herasymenko, V.H. (2011), “The theory of tourism as a component of tourism”, Visnyk sotsialnoekonomichnykh doslidzhen, no. 12, pp. 163-170, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vsed_2011_2_30 (access date October 28, 2019).
Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [State Statistics Service of Ukraine], available at: http://ukrstat.gov.ua (access date October 28, 2019).
Yurynets, Z.V. (2015), “Research of the competitive environment of the tourist services market of Ukraine”, Efektyvna ekonomika, no. 1, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3759 (access date October 28, 2019).
Arezki, R., Cherif, R. and Piotrowski, J. (2009), “Tourism Specialization and Economic Development Evidence from the UNESCO World Heritage List”, available at: https://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2009/wp09176.pdf (access date October 28, 2019).
Borzyszkowski, J. (2011), “Destination Management Organizations (DMO) – nowoczesne struktury organizacyjne w turystyce”, Nowe wyzwania gospodarki turystycznej na poziomie lokalnym, regionalnym i międzynarodowym, pp. 236-256.
Pearce, P.L. (2008), Tourist Behaviour: themes and conceptual schemes, Channel View Publications, Clevedon, England, 241 p.
UNCTAD World Investment Report 2015, available at: http://unctad.org/en/PublicationsLibrary/wir2013overview_ru.pdf (access date October 28, 2019).
World Tourism Organization, available at: http://www.world-tourism.org (access date October 28, 2019).
Yurynets, Z., Bayda, B. and Petruch, O. (2015), “Country’s economic competitiveness increasing within innovation component”, Economic Annals – XXI, no. 9-10, pp. 32-35.