ДОСЛІДЖЕННЯ ОСНОВНИХ КАНАЛІВ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО БІЗНЕСУ

  • В.В. Степаненко Державна організація «Регіональний фонд підтримки підприємництва в Запорізькій області»
Ключові слова: соціальне підприємництво, соціальний бізнес, мале підприємництво, велике підприємництво, інновації, правова підтримка соціального бізнесу, державна підтримка соціального бізнесу

Анотація

Мета – дослідити досвід функціонування соціального бізнесу закордоном та в Україні, охарактеризувати його значимість та необхідність для суспільства. Методика дослідження. Використовується описовий метод, аналіз та спостереження. Загальнонаукові методи застосовано при обґрунтуванні ролі і значенні соціального бізнесу та вивченні процесу його необхідності для побудови економічно розвиненої держави; організаційно-економічні методи – при визначенні сутності і механізму функціонування соціального бізнесу. Результати. Встановлено, що взаємодія соціальних підприємств дає можливість ефективно поєднати підприємницьку чутливість і вирішення проблем середовища та суспільства із користю для бізнесу та людей. Виявлено, що результаті функціонування соціального бізнесу створюються такі можливості, які за інших умов залишилися б втраченими і недоступними. Обґрунтовано причини існування в Україні проблем із соціальним бізнесом (відсутність знань та освітніх навичок, невміння знайти перспективи для створення соціальних підприємств, розуміння значення не економічного прибутку від справи, а соціального). Наукова новизна. Виявлено причини повільного розвитку соціального бізнесу в Україні, на відміну від закордонного досвіду; наведено вже існуючі перспективні підприємства, які активно розвиваються та приносять користь громадськості, що пояснює яким чином ці рекомендації допоможуть підвищити потенціал людського капіталу. Практична значущість. Отримані результати дослідження можуть бути використані у подальших дослідженнях з розвитку та створення різних видів соціального підприємництва в Україні; на заняттях у ВНЗ з теми «Різновиди стимулювання підприємництва»; а також на факультативних заняттях з економіки для реалізації створення потужних соціальних підприємств в Україні.

Посилання

Александрін Ю.Н. Індикатори якості інституціонального середовища малого підприємництва / Ю.Н. Александрін // Суспільство: політика, економіка, право. – 2011. – № 2. – C. 53-58.

Денисюк В.А. Розвиток інноваційних територіальних структур як важливої складової української інноваційної системи / В.А. Денисюк // Економічний часопис. – 2003. – № 7. – С. 11-14.

Єлісєєв І.М. Інкубація бізнесу як формування попиту на технологічні, управлінські та соціальні інновації / І.М. Єлісєєв // Инициативы XXI века. – 2010. – № 4-5. – С. 7-10.

Концепция развития сети бизнес-инкубаторов в Российской Федерации // Интернет-портал некоммерческой организации «Ресурсный центр малого предпринимательства» [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.rcsme.ru

Микитюк О. Бізнес-інкубатори в системі фінансової підтримки малого підприємництва / О. Микитюк // Світ фінансів. – 2005. – № 2. – С. 160-164.

Минеева Т.В. Бизнесс-инкубатор как один из наиболее эффективных инструментов поддержки и развития предпринимательства / Т.В. Минеева // Вестник Астрахан. гос. техн. ун-та. – 2007. – № 2 (37). – С. 230-236.

Прилепа Н.В. Бізнес-інкубатор як одна з сучасних організаційних форм підтримки інноваційної діяльності / Н.В. Прилепа // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2006. – № 5. – Т. 2. – С. 56-61.

Чистякова О.В. Перспективные направления развития бизнес-инкубаторов в России / О.В. Чистякова // Известия Иркутской государственной экономической академии (Байкальский государственный университет экономики и права). – 2011. – № 2. – С. 36-40.

Aleksandrin, Yu.N. (2011), “Quality indicators institutional environment of small business”, Suspilstvo: polityka, ekonomika, pravo, no. 2, pp. 53-58.

Denysiuk, V.A. (2003), “The development of innovative territorial structures as an important component of Ukrainian innovation system”, Ekonomichnyi chasopys, no. 7, pp. 11-14.

Yelisieiev, I.M. (2010), “Incubation business as creating demand for technological, managerial and social innovations”, Initsiativy XXI veka, no. 4-5, pp. 7-10.

Kontseptsiia razvitiia seti biznes-inkubatorov v Rossiyskoy Federatsii [The concept of developing a network of business incubators in the Russian Federation], available at: http://www.rcsme.ru (access date October 29, 2015).

Mykytiuk, O. (2005), “Business incubators in the system of financial support for small businesses”, Svit finansiv, no. 2, pp. 160-164.

Minyeyeva, T.V. (2007), “Business Incubator as one of the most effective tools for business support and development”, Vestnik Astrakhan. gos. tekhn. un-ta, no. 2 (37), pp. 230-236.

Prylepa, N.V. (2006), “Business Incubator as one of the modern forms of organizational support for innovation”, Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, no. 5, vol. 2, pp. 56-61.

Chistiakova, O.V. (2011), “Future direction of business incubators in Russia”, Izvestiia Irkutskoy gosudarstvennoy ekonomicheskoy akademii (Baykalskiy gosudarstvennyy universitet ekonomiki i prava), no. 2, pp. 36-40.

Переглядів статті: 8
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2015-12-01
Як цитувати
Степаненко, В. (2015). ДОСЛІДЖЕННЯ ОСНОВНИХ КАНАЛІВ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО БІЗНЕСУ. Сталий розвиток економіки, (4(29), 205-209. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/663
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО