РОЗРОБКА МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ГАЛУЗІ ПТАХІВНИЦТВА

  • Ю.В. Гуля Житомирський національний агроекологічний університет
Ключові слова: бренд, брендинг, ко-брендинг, франчайзинг, маркетингові стратегії нішера ринку, підтримання позиції в ніші,, інтеграції, кооперації, інтегративний ріст, компіляції, імітації, адаптації та інтегрованого продукту

Анотація

Метою дослідження є розробка маркетингової стратегії птахівничого підприємства на основі брендингу і ко-брендингу, на прикладі ТОВ "Подільській бройлер" Дунаєвецького району Хмельницької області та його гіпотетичної торгової марки "Куряча сім`я", яка була створена для реалізації продукції цього підприємства на регіональному продуктовому ринку м. Житомир через франчайзі торгової марки "Наша Ряба" ПП "Храбан", який представляв в регіоні інтереси ПАТ "Миронівський хлібопродукт". Методика дослідження. З метою узагальнення авторських поглядів щодо розробки маркетингових стратегій подальшого розвитку птахівничих підприємств на основі бренд-підходу застосовувались такі методи, як монографічний, аналізу і синтезу, економічного порівняння. Результати. В результаті проведених досліджень були обрані маркетингові стратегії подальшого розвитку ТОВ "Подільській бройлер" на регіональному ринку м`яса птиці: стратегія підтримання позиції в ніші на початковій стадії брендингу; стратегії інтеграції і кооперації – об`єднання своїх зусиль з іншим виробником (іншою торговою маркою) на засадах ко-брендингу на другому етапі брендингу. За партнера кооперації і інтеграційних зусиль була обрана компанія "Миронівський хлібопродукт", якій запропонована стратегія інтегративного росту – об`єднання зусиль з підприємством конкурентом на регіональному ринку. Наукова новизна результатів досліджень полягає в створені між ПАТ "Миронівський хлібопродукт" і ТОВ "Подільський бройлер" стратегічного маркетингового альянсу на ко-брендинговій основі, взаємовідносини в серединні якого мають будуватись на клубних засадах. Практична значущість проведених досліджень полягає в тому, що при умові створення такого альянсу птахівниче підприємство повинно буде доповнити (або перепрофілювати) свій стратегічний набір нішера одною або декількома стратегіями послідовника (третій етап брендингу торгової марки "Куряча сім`я"): а) стратегією компіляції: використання підприємством різновидів стратегії лідера-учасника цього альянсу в повному обсязі (товарна, цінова, збутова, рекламна діяльності); б) стратегії імітації: використання підприємством окремих елементів стратегії лідера із внесенням певних відмінностей в упаковку або складові комплексу маркетингу; в) стратегії адаптації: використання підприємством бренду (брендингу) лідера, як основи для його подальшого вдосконалення і пристосування до умов ринку; г) стратегії інтегрованого продукту: використання обома учасниками стратегічного альянсу конкурентних переваг обох брендів (брендингу) з метою досягнення синергітичного ефекту.

Посилання

Анн Х. Маркетинг: учебник / Х. Анн, Г.Л. Багиев, В.М. Тарасевич. – СПб. : Питер, 2005. – 736 с.

Випперфюрт А. Вовлечение в бренд. Как заставить покупателя работать на компанию / Алекс Випперфюрт. – М. : Питер, Коммерсантъ, 2007. – 384 с.

Гаркавенко С.С. Маркетинг: підручник / С.С. Гаркавенко. – К. : Лібра, 2002. – 712 с.

Капустина Л.М. Ко-брендинг в системе маркетинговых альянсов компаний : монография / Л.М. Капустина, Н.В. Хмелькова. – Екатеринбург : Изд-во Урал. гос. экон. ун-та, 2010. – 209 с.

Карлоф Б. Деловая стратегия / Б. Карлоф. – М. : Экономика, 1991. – 239 с.

Куденко Н.В. Маркетинговые стратегии фирмы : монография / Н.В. Куденко. – К. : КНЕУ, 2002. – 152 с.

Основы маркетинга : учебное пособие / Ф. Котлер, Г. Амстронг, Д. Сондерс, В. Вонг. – 2-е европ. изд. – М.; СПб. К. : Издательский дом «Вильямс», 2000. – 944 с.

Панкрухин А.П. Маркетинг : учебник / А.П. Панкрухин. – М. : ИКФ Омега-Л, 2002. – 656 с.

Портер М. Конкуренция : учебное пособие / М. Портер. – М. : Издательский дом дом «Вильямс», 2001. – 495 с.

Стратегія ефективного брендингу / О.В. Кендюхов, О.М. Азарян, С.М. Димитрова та ін. Донецький нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. – Донецьк : ДонУЕП, 2009. – 285 c.

Ann, Kh., Bagiyev, G.L. and Tarasevich, V.M. (2005), Marketing [Marketing], SPsb. : Piter, St.- Peterburg, Russia, 736 p.

Wipperfurt, A. (2007), Vovlecheniye v brend. Kak zastavit pokupatelya rabotat na kompaniyu [Involvement in the brand. How to make a customer work for the company], Piter, Kommersant, Moscow, Russia, 384 p.

Harkavenko, S.S. (2002), Marketynh “Marketing”, Libra, Kyiv, Ukraine, 712 p.

Kapustina, L.M. and Khmelkova, N.V. (2010), Ko-brending v sisteme marketingovykh alyansov kompaniy [Co-branding in the system of marketing alliances of companies], monograph, Izd-vo Ural. gos. ekon. un-ta, Yekaterinburg, Russia, 209 p. Karlof, B. (1991), Delovaya strategiya [Business strategy], Ekonomika, Moscow, Russia, 239 p.

Kudenko, N.V. (2002), Marketingovyye strategii firmy [Marketing strategies of the company], monograph, KNEU, Kyiv, Ukraine, 152 p.

Kotler, F., Amstrong, G., Sonders, D., and Vong, V. (2000), Osnovy marketinga [Fundamentals of marketing], tutorial M.; SPb. K. : Izdatelskiy dom «Vilyams», Moscow, Russia, 944 p.

Pankrukhin, A.P. (2002), Marketing [Marketing], textbook, IKF Omega-L, Moscow, Russia, 656 p.

Porter, M. (2001), Konkurentsiya [Competition], tutorial, Izdatel'skiy dom dom «Vil'yams», Moscow, Russia, 495 p.

Kendiukhov, O.V., Azarian, O.M., Dymytrova, S.M. et al. (2009), Stratehiia efektyvnoho brendynhu [The strategy of efficient branding], Donetskyi nats. un-t ekonomiky i torhivli im. M. Tuhan-Baranovskoho, Donetsk, Ukraine, 285 p.

Переглядів статті: 4
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2015-02-24
Як цитувати
Гуля, Ю. (2015). РОЗРОБКА МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ГАЛУЗІ ПТАХІВНИЦТВА . Сталий розвиток економіки, (2(27), 297-304. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/559
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО