МАРКЕТИНГОВІ СТРАТЕГІЇ ПРОМИСЛОВИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНИ
Анотація
Мета – визначення основних напрямів побудови маркетингової стратегії підприємств. Методика дослідження. У процесі написання даної роботи використовувались наступні методи: абстрактно-логічний (обґрунтування принципів, теоретичних узагальнень визначення закономірностей розвитку спеціалізації промислових підприємств; формування висновків); загальнонауковий (опрацювання наукових праць з проблем функціонування промислових підприємств в сучасних ринкових умовах). Інформаційною базою дослідження є законодавчі та нормативні акти України, результати наукових розробок вітчизняних та зарубіжних вчених стосовно проблеми дослідження. Результати. Встановлено, що формування маркетингових стратегій – один з найсуттєвіших та найскладніших етапів процесу маркетингу. Маркетингова стратегія – основа дій підприємства в конкретних ринкових умовах, що визначає способи застосування маркетингу для розширення цільових ринків та досягнення ефективних результатів. Виявлено, що основне призначення маркетингової стратегії полягає в тому, щоб взаємоузгодити маркетингові цілі підприємства з його можливостями, вимогами споживачів, використати слабкі позиції конкурентів та свої конкурентні переваги. Для кожного підприємства розробка маркетингової стратегії із подальшим її запровадженням є важливою складовою для реалізації товарів, послуг та покращення швидкості, ефективності виробництва. Наукова новизна. Отримав подальший розвиток «комплекс маркетингу підприємства», зокрема різнобічна і цілеспрямована робота в сфері узгодження виробництва до потреб ринку, можливостей підприємства і наявного попиту, що забезпечує задоволення потреб як споживачів, так і виробника. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути корисними при розробці маркетингових стратегій на промислових підприємствах.
Посилання
Белопольський М.Г. Організаційний механізм контролю маркетингової діяльності промислових підприємств / М.Г. Белопольський, Т.Г. Толпежнікова // Ефективна економіка : [електронне наукове фахове видання]. – 2014. – № 1. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/
Бутенко Н.В. Основи маркетингу : [навч. посібник] / Н.В. Бутенко. – К. : К. : Видавничо- поліграфічний центр «Київський університет», 2004. – 140 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://journals.uran.ua/
Василенко В.А. Стратегічне управління : [навч. посібник] / В.А. Василенко, Т.І. Ткаченко. – К. : ЦУЛ, 2003. – 396 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.studfiles.ru/
Економічні дослідження (методологія, інструментарій, організація, апробація) : [навч. посіб.] / [Геєць В.М., Мазаракі А.А., Корольчук О.П. та ін.] ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. – К., 2010. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.knteu.kiev.ua
Котлер Ф. Маркетинг менеджмент: экспресс-курс / Ф. Котлер. – Спб. : Питер, 2006. – 496 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://www.alleng.ru/
Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг : [навч. посібник] / Н.В. Куденко. – К. : КНЕУ, 2005. – 152 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.twirpx.com/file/603250/
Омае Кеничи Мышление стратега: искусство бизнеса по-японски / Кеничи Омае. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2008. – 224 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://lib100.com/book/wealth/japanese_business/
Траут Дж. Маркетинговые войны / Дж. Траут, Э. Райс. – Спб. : Питер, 2009. – 112 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://sottovoce.narod.ru
Belopolskyi, M.H. and Tolpezhnikova, T.H. (2014), “Organizational mechanism of control of marketing activity of industrial enterprises”, Efektyvna ekonomika : [elektronne naukove fakhove vydannia], no. 1, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/ (access date November 15, 2015).
Butenko, N.V. (2004), Osnovy marketynhu [Principles of marketing], tutorial, Vydavnycho- polihrafichnyi tsentr “Kyivskyi Universytet”, Kyiv, Ukraine, 140 p., available at: http://journals.uran.ua/ (access date January 13, 2016).
Vasylenko, V.A. and Tkachenko, T.I. (2003), Stratehichne upravlinnia [Strategic management], tutorial, TsUL, Kyiv, Ukraine, 396 p., available at: http://www.studfiles.ru/ (access date January 13, 2016).
Heiets, V.M., Mazaraki, A.A., Korolchuk, O.P. et al. (2010), Ekonomichni doslidzhennia (metodolohiia, instrumentarii, orhanizatsiia, aprobatsiia) [Economic researches (methodology, tools, organization, approbation)], tutorial, Kiyv, Ukraine, available at: http://www.knteu.kiev.ua (access date January 13, 2016).
Kotler, F. (2006), Marketing menedzhment: ekspress-kurs [Marketing management: Express course], Piter, St.-Peterburg, Russia, 496 p., available at: http://www.alleng.ru/ (access date November 15, 2015).
Kudenko, N.V. (2005), Stratehichnyi marketynh [Strategic marketing], tutorial, KNEU, Kyiv, Ukraine, 152 p., available at: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle (access date January 13, 2016).
Omae, Kenichi (2008), Myshlenie stratega: iskusstvo biznesa po-yaponski [Thinking of the strategist: the art of business Japanese], Alpina Bisness Buks, Moscow, Russia, 224 p., available at: http://lib100.com/book/wealth/japanese_business/ (access date November 15, 2015).
Traut, Dzh. and Rays, E. (2009), Marketingovye voyny [Marketing warfare], Piter, St.-Peterburg, Russia, 112 p., available at: http://sottovoce.narod.ru/ (access date November 15, 2015).