МАРКЕТИНГ ТЕРИТОРІЙ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВИХОДУ ТУРИСТИЧНОЇ ДЕСТИНАЦІЇ НА ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ТА СВІТОВИЙ РИНОК

  • В.І. Охота Тернопільського національного економічного університету
Ключові слова: туристична дестинація, територіальний маркетинг, брендинг, позиціонування, інформаційний простір, цільова аудиторія

Анотація

Метою дослідження є розкриття особливостей територіального маркетингу як інструменту підвищення конкурентоспроможності туристичної дестинації та її виходу на всеукраїнські та світові ринки, розроблення основних положень та рекомендацій щодо створення та розвитку регіональних маркетингових програм розвитку туристичних дестинацій. Методика дослідження. В процесі виконання поставленої мети використано загальнонаукові та спеціальні методи, зокрема: монографічний метод - при вивченні особливостей територіального маркетингу як дієвого інструменту виходу туристичної дестинації на всеукраїнський та світовий ринок; метод аналізу та синтезу - при розкритті концептуальних функцій маркетингу територій, що забезпечують оптимальне використання туристично- рекреаційного потенціалу дестинацій; метод наукової абстракції - при визначенні основних стратегічних цілей маркетингового просування територій; метод стратегічного аналізу і логічного узагальнення - при обґрунтуванні маркетингової стратегії розвитку дестинацій, яка формує основу для ефективної комунікації з цільовим сегментом туристів. Результати. Розкрито концептуальні функції маркетингу територій, що забезпечують оптимальне використання туристично-рекреаційного потенціалу дестинацій. Визначено основні стратегічні цілі маркетингового просування територій, зокрема: стратегічний аналіз ресурсів і політики території з метою визначення можливостей та ролі туризму в формуванні загального стійкого розвитку регіону; аналіз туристичних ресурсів території та аналіз економічного стану і очікувань основних гравців туріндустрії - влади, бізнесу, місцевих жителів; виявлення найбільш привабливих для території сегментів туристичного ринку, аналіз їх потреб, очікувань, мотивації; розробка комплексного туристичного продукту дестинації відповідно до очікувань цільових туристичних сегментів; створення нових і поліпшення існуючих туристських атракцій дестинації; розробка і реалізації комплексного процесу просування туристичної дестинації; формування і управління брендом та іміджем туристичної дестинації; формування і підтримка стратегічного партнерства влади, бізнесу та місцевих жителів з метою успішного розвитку дестинації; підвищення інвестиційної привабливості та реалізація на території туристичної дестинації інвестиційних проектів в сфері туризму та гостинності. Наукова новизна. Виявлено необхідність розробки та обґрунтовано маркетингову стратегію розвитку дестинацій, яка формує основу для ефективної комунікації з цільовим сегментом туристів. Практична значущість. Запропоновано дієві інноваційні технології маркетингового просування комплексного туристичного продукту на всеукраїнському та світовому ринках.

Посилання

Маркетинг мест: привлечение инвестиций, предприятий, жителей и туристов в города, коммуны, регионы и страны Европы / [Ф. Котлер, К. Асплунд, И. Рейн, Д. Хайдер]. – С.-Пб. : Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2005. – 385 с.

Гарбера О.Є. Концепция территориального бренда в стратегическом развитии современного города / О.Є. Гарбера // Journal of Economy and entrepreneurship. – Москва, 2013. – № 8(37). – С. 156- 160.

Куликова Е.С. Развитие маркетинга территорий: инвестиционный подход / Е.С. Куликова, О.В. Цицина // Фундаментальные исследования. – 2016. – № 5. – С. 593-597.

Беликова Е.В. Маркетинговые стратегии управления туристической дестинацией / Е.В. Беликова, Т.В. Полякова // Бизнес. Образование. Право. Вестник Волгоградского института бизнеса. – 2016. – № 2 (35). – С. 70-75.

Пикулёва О. К вопросу о маркетинге и брендинге территорий / Пикулёва О. // Телескоп. – 2012. – № 6 (96). – С. 33-37.

Гатауллина С.Ю. Применение инструментов маркетинга для формирования туристской привлекательности региона для жителей стран Азиатско-Тихоокеанского региона (на примере Приморского края) / Гатауллина С.Ю., Фролова С.Н. // Интернет-журнал «НАУКОВЕДЕНИЕ». – Том 8,

№1 (2016). – Режим доступу: http://naukovedenie.ru/PDF/23EVN116.pdf.

Горб К. Туристичні дестинації в системі міжнародної маркетингової діяльності / К. Горб // Вісник львівського університету. Серія географічна. – 2013. – Випуск 43. – Ч. 2. – С. 26–33.

Бобрицька Н. Маркетинг в управлінні туристичними дестинаціями / Н. Бобрицька // Маркетинг в Україні. – 2014. – № 4.– С. 39-47.

Бизнес в агро- и экотуризме: пособие / под общ. ред. к. г. н., доц. А.И. Тарасенка. – Минск, 2014. – 380 с.

Kotler, F., Asplund, K., Rein, I. and Haider, D. (2005), Marketing mest: privlecheniye investitsiy, predpriyatiy, zhiteley i turistov v goroda, kommuny, regiony i strany Yevropy [Marketing Places: Attracting investments, businesses, residents and tourists in the city, communes, regions and countries in Europe],: Stockholm School of Economics in St. Petersburg, St.-Petersburg, Russia, 385 p.

Garbera, O.Ye. (2013), “Territorial brand concept in the strategic development of the modern city”, Journal of Economy and entrepreneurship, Moscow, vol. 8 (37), pp. 156-160.

Kulikova, Ye.S. and Tsitsina, O.V. (2016) “Development of marketing areas: investment approach”, Fundamentalnyye issledovaniya, no. 5, pp 593-597.

Belikova, Ye.V. and Polyakova, T.V. (2016), “Marketing management strategies tourist destination”, Biznes. Obrazovaniye. Pravo. Vestnik Volgogradskogo instituta biznesa, no. 2 (35), pp 70-75.

Pikuleva, O. (2012), “To a question about marketing and branding areas”, Teleskop, no. 6 (96), pp. 33-37.

Gataullina, S.Yu. (2016), “The use of marketing tools for the formation of the tourist attractiveness of the region for residents of countries in the Asia-Pacific region (on an example of Primorye Territory)”, Internet-zhurnal «NAUKOVEDENIYe», vol. 8, no. (1), available at: http://naukovedenie.ru/PDF/23EVN116.pdf. (access date September 25, 2016).

Horb, K. (2013), “Tourist destinations in the international marketing activities system”, Visnyk lvivskoho universytetu. Seriya heohrafichna, issue 43, part 2, pp. 26-33.

Bobrytska, N. (2014), “Tourist destination management”, Marketynh v Ukraini, no. 4, pp. 39-47.

Tarasenko, A.I. (2014), Biznes v agro- i ekoturizme [Business in agro- and eco-tourism], tutorial, Minsk, Belarus, 380 p.

Переглядів статті: 9
Завантажень PDF: 4
Опубліковано
2016-10-04
Як цитувати
Охота, В. (2016). МАРКЕТИНГ ТЕРИТОРІЙ ЯК ІНСТРУМЕНТ ВИХОДУ ТУРИСТИЧНОЇ ДЕСТИНАЦІЇ НА ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ТА СВІТОВИЙ РИНОК. Сталий розвиток економіки, (3(32), 182-188. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/386
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО