МЕРЕЖЕВА ОРГАНІЗАЦІЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОСТОРУ ЯК СУЧАСНИЙ ТРЕНД РОЗВИТКУ СВІТОВОЇ ЕКОНОМІКИ

  • Т.В. Демкура Тернопільський національний економічний університет
Ключові слова: міжнародна компанія, мережевий маркетинг, глобальна компанія мережевого маркетингу, глобалізація, економічний простір

Анотація

Мета – А наліз теоретичних засад формування мережевої економіки як сучасного тренду розвитку світової економіки, з’ясування сутності мережевої організації та компанії мережевого маркетингу. Методика дослідження. Методологічною основою дослідження є діалектичний метод наукового пізнання. В процесі дослідження використані загальнонаукові та спеціальні методи дослідження, а саме: абстрактно- логічний, дедуктивний і системний аналізи при обґрунтуванні важливості мережевої організації економічного простору під впливом процесів глобалізації; при розкритті теоретичних підходів щодо пояснення причин виникнення мережевого підходу до організації бізнесу; при узагальненні основних визначення поняття «мережевий маркетинг». Результати. Обґрунтовано важливість мережевої організації економічного простору під впливом процесів глобалізації. Розкрито теоретичні підходи щодо пояснення причин виникнення мережевого підходу до організації бізнесу. Узагальнено основні визначення поняття «мережевий маркетинг». Визначено характерні риси мережевих організацій та класифікацію мережевих структур. Проаналізовано особливості мережевого підходу в теоріях менеджменту та маркетингу. Деталізовано відмінності багаторівневого маркетингу від лінійного бізнесу. Розкрито суть діяльності глобальної компанії мережевого маркетингу, де акцентовано увагу на інформаційній складовій, що важливим є у сучасних умовах розвитку світової економіки. Наукова новизна. Обґрунтовано сутність глобальної компанії мережевого маркетингу, під якою пропонується розуміти міжнародну компанію, що діє за межами країни походження та організовує розповсюдження інформації, товарів та послуг через побудову динамічної само організованої мережі. В основу побудови мережі закладено метод просування через незалежних дистриб’юторів, які отримують дохід від власного продажу та продажу побудованої мережевої структури. Практична значущість. Отримані результати проведеного дослідження дадуть можливість ідентифікувати компанії мережевого маркетингу серед інших мережевих організацій для ведення обліку, правового регулювання тощо.

Посилання

Шульц С. Економічний простір України: формування, структурування та управління / С. Шульц. – Львів: ІРДНАН України, 2010. – 480 с.

Homans George C. Social Behaviour as Exchange / George C. Homans // American Journal of Sociology. – 1958. – Vol. 63. – № 6. – P. 597-606.

Cook K.S. The Distribution of Power in Exchange Networks: Theory and Experimental Results / K. S. Cook, R.M. Emerson, M.R. Gillmore, T. Yamagishi // American Journal of Sociology. – 1983. – Vol. 89. – № 2. – P. 275-305.

Гавра Д. П. Основы теории коммуникации. Ч.I / Д. П. Гавра. – СПб.: Роза мира, 2005. – 173 с.

Кастельс М. Становление общества сетевых структур / М. Кастельс // Новая постиндустриальная волна на Западе. Антология / под ред. В. Л. Иноземцева. – М. : Academia, 1999. – С. 494–505.

Радаев В.В. Основные направления развития современной экономической социологии / В.В. Радаев // Экономическая социология: новые подходы к институционализму и сетевому анализу / Сост. и науч. ред. В.В. Радаев, пер. М.С. Добряковой и др. – М. : РОССПЭН, 2002. – С. 3-18.

Катенев В.И. Сетевой подход к организации взаимодействия предпринимательских структур / В.И. Катенев – СПб. : Изд-во СПбГУЭФ, 2007. – 217 с.

Катенев В.И. Перспективы развития сетевой экономики в условиях формирующегося общества знаний [Електронний ресурс] / В.И. Катенев // Проблемы современной экономики. – 2007. – №2 (22). – Режим доступу: http://www.m-economy.ru/art.php?nArtId=1353

Шведюк О. Визначення мережевої структури як сучасної форми координації економічної діяльності / О. Шведюк // Актуальні проблеми економіки. – 2010. – № 5 (107). – С. 22-29.

Miles R.E. Causes of failure in network organizations / R.E. Miles, С.С. Snow // California Management Review. – 1992. – Vol. 34 (4). – P. 53-72.

Prahalad C. Co-opting Customer Competence / C. Prahalad, V. Ramaswamy // Harvard Business Review. – 2000. – January-February. – P.79-90.

Войчак А.В. Особливості сучасної організації маркетингу на підприємстві / А.В. Войчак // Формування ринкової економіки: Зб. наук. праць. Вип. Сучасні проблеми теорії і практики маркетингу. – К. : КНЕУ, 2005. – Вип. 79. – С. 42.

Барбер Д. Сетевой маркетинг: Руководство для начинающих / Д. Барбер. – М. : Фаир-Пресс, 2001. – 192 с.

Буров О.В. Мы выбираем, или Почти учебник сетевого маркетинга / О.В. Буров. – М. : Фаир- Пресс, 2003. – 350 с.

По Р. Четвертая волна: формирование вашей дистрибьюторской линии / Р. По. – М. : Фаир- Пресс, 2001. – 272 с.

Правовые вопросы MLM. Пирамидальность. Американский опыт [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mlm.marksman.su/www.duma.gov.ru/infocom/mlm/part_1/pyr_usa.htm

Каленч Дж. Лучший, каким вы можете быть в МЛМ / Дж. Каленч. – М. : ФАИР-ПРЕСС, 2005. – 431 с.

Пилипчук В. Формування та тенденції розвитку мережевого маркетингу / В. Пилипчук, О. Данніков // Маркетинг в Україні. – 2008. – № 3(49). – С. 40-45.

Сетевой маркетинг в вопросах и ответах [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://origlobal.com/biznes-article/setevoy-marketing-v-voprosah-i-otvetah/

Shults, S. (2010), Ekonomichnyi prostir Ukrainy: formuvannia, strukturuvannia ta upravlinnia [Economic Space Ukraine: the formation, structuring and management], IRDNAN Ukrainy, Lviv, Ukraine, 480 p.

Homans, George C. (1958), “Social Behaviour as Exchange”, American Journal of Sociology, Vol. 63, no. 6, pp. 597-606.

Cook, K.S., Emerson, R.M., Gillmore, M.R. and Yamagishi, T. (1983), “The Distribution of Power in Exchange Networks: Theory and Experimental Results”, American Journal of Sociology, Vol. 89, no. 2, pp. 275-305.

Gavra, D.P. (2005), Osnovy teorii kommunikatsii [Basics of communication theory], Roza mira, Saint Petersburg, Russia, 173 p.

Kastel’s, M. (1999), Stanovleniye obshchestva setevykh struktur [Formation society networks], Academia, Moscow, Russia, pp. 494–505.

Radayev, V.V. (2002), Osnovnyye napravleniya razvitiya sovremennoy ekonomicheskoy sotsiologii [The main directions of development of modern economic sociology], ROSSPEN, Moscow, Russia, pp. 3-18.

Katenev, V.I. (2007), Setevoy podkhod k organizatsii vzaimodeystviya predprinimatelskikh struktur [The network approach to the organization of interaction of enterprise structures], Publishing house SPSUEF, Saint Petersburg, Russia, 217 p.

Katenev, V.I. (2007), “Prospects of development of the network economy in the emerging knowledge society”, Problemy sovremennoy ekonomiki, no. 2 (22), available at: http://www.m- economy.ru/art.php?nArtId=1353. (access date November 28, 2016).

Shvediuk, O. (2010), “Determining the network structure as a modern form of coordination of economic activities”, Aktualni problemy ekonomiky, no.5 (107), pp. 22-29.

Miles, R.E. and Snow, С.С. (1992), “Causes of failure in network organizations”, California Management Review, Vol. 34 (4), pp. 53-72.

Prahalad, C. and Ramaswamy, V. (2000), “Co-opting Customer Competence”, Harvard Business Review, January-February, pp. 79-90.

Voichak, A.V. (2005), “Features of modern marketing in business”, Formuvannia rynkovoi ekonomiky, vol. 79, pp. 42.

Barber, D. (2001), Setevoy marketing: Rukovodstvo dlya nachinayushchikh [Network Marketing: A Guide For Beginners], Fair-Press, Moscow, Russia, 192 p.

Burov, O.V. (2003), My vybirayem, ili Pochti uchebnik setevogo marketinga [We choose, or network marketing almost textbook], Fair-Press, Moscow, Russia, 350 p.

Po, R. (2001), Chetvertaya volna: formirovaniye vashey distrib’yutorskoy linii [The fourth wave: the formation of your distribution line], Fair-Press, Moscow, Russia, 272 p.

MLM Legal issues. Pyramidal. American experience, available at: http://mlm.marksman.su/www.duma.gov.ru/infocom/mlm/part_1/pyr_usa.htm. (access date November 28, 2016).

Kalench, Dzh. (2005), Luchshiy, kakim vy mozhete byt v MLM [The best way you can be in MLM], Fair-Press, Moscow, Russia, 431 p.

Pylypchuk, V. and Dannikov, O. (2008), “The formation and development trends of network marketing”, Marketynh v Ukraini, no. 3(49), pp. 40-45.

Network Marketing Questions and Answers, available at: http://origlobal.com/biznes- article/setevoy-marketing-v-voprosah-i-otvetah/. (access date November 28, 2016).

Переглядів статті: 12
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2016-12-20
Як цитувати
Демкура, Т. (2016). МЕРЕЖЕВА ОРГАНІЗАЦІЯ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОСТОРУ ЯК СУЧАСНИЙ ТРЕНД РОЗВИТКУ СВІТОВОЇ ЕКОНОМІКИ. Сталий розвиток економіки, (4(33), 153-159. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/350
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО