МАРКЕТИНГ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

  • В.Л. Карпенко Хмельницький національний університет

Анотація

Мета – розгляд понять та складових елементів системи маркетингу конкурентоспроможності підприємств. Методика дослідження. Теоретичною та методологічною основою дослідження є положення економічної теорії, наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених з питань маркетингу і конкурентоспроможності підприємств. Використано такі методи дослідження: діалектичний метод пізнання – при обґрунтуванні концепції маркетингу конкурентоспроможності підприємства; теоретичного узагальнення і порівняння – для розвитку понятійного апарату і дослідження маркетингу і конкурентоспроможності підприємства; абстрактно-логічний – при теоретичному узагальненні сутності та методів механізмів управління маркетингом конкурентоспроможності підприємства. Результати. Розкрито зміст поняття маркетинг і конкурентоспроможність підприємства. Визначено, що маркетинг передбачає розробку окремих маркетингових заходів для кожного сегмента ринку, вивчення потреб різних цільових груп і формування спеціальної пропозиції для кожного цільового ринку, використання різних рекламних повідомлень і способів просування товару в кожному сегменті. Обґрунтовано основні завдання маркетингу конкурентоспроможності підприємства. Наукова новизна. Обґрунтовано класифікацію концепцій маркетингу. Виділено основні засади маркетингу конкурентоспроможності підприємства на ринку. Практична значущість. Отримані наукові положення і результати дослідження є підґрунтям для вирішення практичних аспектів формулювання основних завдань в сфері маркетингу і продажів у вигляді системи стратегічних цілей, ініціатив та ключових показників ефективності. Вони сприятимуть забезпеченню: результативного вибору концепцій, типів маркетингу, інструментів реалізації маркетингових заходів, формування оптимального розміру бюджету маркетингу та належного рівня організації контролю за його використанням. Приділено увагу управлінню конкурентоспроможності продукції підприємства. Розглядаються основні маркетингові інструменти, що дають змогу підвищити якість виробленої продукції і, як наслідок, збільшити конкурентоспроможність і кінцеві фінансові результати підприємства.

Посилання

Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / Жан-Жак Ламбен ; пер. с фр. – СПб : Наука, 1996. – 589 с.

Эванс Д.Р. Маркетинг / Д. Р. Эванс, Б. Берман ; пер. с англ. – М. : Сирин ; МТ- Пресс, 2004. – 278 с.

Marketing. Definition of Marketing. The American Marketing Association [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.ama.org/AboutAMA/Pages/Definition-of-Marketing.aspx.

Балабанова Л.В. Маркетинг-менеджмент / Л.В. Балабанова. – Донецк : ДонГУЭТ, 2001. – 594 с.

Войчак А.В. Маркетингові дослідження / А.В. Войчак. – К. : КНЕУ, 2001. – 119 с.

Диксон П. Управление маркетингом / П. Диксон ; пер. с англ. – М.: Бином, 2009. – 556 с.

Schwalbe H. Marketing- Praxis für Klein- und Mittelbetriebe / Heinz Schwalbe. – Freiburg im Breisgau: Haufe, 1990. – 316 s.

Классика маркетинга / Сост. Б.М. Энис, К.Т. Кокс, МП. Моква. – СПб. : Питер, 2001. – 752 с.

Болотна О.В. Маркетингові інструменти підвищення конкурентоспроможності підприємства в умовах кризи / О.В. Болотна // БІЗНЕСІНФОРМ. – 2013. – № 5. – С. 333-337.

Вдовенко Ю.С. Маркетингові дослідження як засіб підвищення конкурентоспроможності автотранспортних підприємств / Ю.С. Вдовенко // Вісник Чернігівського державного технологічного університету – 2011. – № 4 (54). – С. 117-122.

Жевтяк С.П. Маркетинговое обеспечение конкурентоспособности товара (услуги) на всех стадиях жизненного цикла / С.П. Жевтяк // Известия Волгоградского государственного технического университета. – 2006. – Т. 10, № 5. – С. 159-163.

Стивенсон В. Дж. Управление производством / В. Дж. Стивенсон ; пер. с англ. – М. : Изд-во “Лаборатория Базовых Знаний”, 1999. – 928 с.

Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок : учебник / Ж.-Ж. Ламбен. – СПб. : Питер, 2008. – 800 с.

Lamben, ZH.-ZH. (1996), Strategicheskiy marketing. Yevropeyskaya perspektiva [Strategic marketing. European Perspective], Nauka, Saint Petersburg, Russia, 589 p.

Evans, D.R. and Berman, B. (2004), Marketing [Marketing], Sirin; MT- Press, Moscow, Russia, 278 p.

Marketing. Definition of Marketing. The American Marketing Association, available at: https://www.ama.org/AboutAMA/Pages/Definition-of-Marketing.aspx. (access date November 21, 2016).

Balabanova, L.V. (2001), Marketing-menedzhment [Marketing Executive], DonGUET, Donetsk, Ukraine, 594 p.

Voichak, A.V. (2001), Marketynhovi doslidzhennia [Marketing researches], KNEU, Kyiv, Ukraine,119 p.

Dikson, P. (2009), Upravleniye marketingom [Marketing Management], Binom, Moscow, Russia, 556 p.

Schwalbe, H. (1990), Marketing- Praxis für Klein- und Mittelbetriebe, Haufe, Freiburg im Breisgau, Germany, 316 p.

Enis, B.M., Koks, K.T. and Mokva, M.P. (2001), Klassika marketinga [Classic Marketing], Piter, Saint Petersburg, Russia, 752 p.

Bolotna, O.V. (2013), “Marketing Tools of Increase of Company’s Competitiveness under Crisis Conditions”, BIZNESINFORM, no. 5, pp. 333-337.

Vdovenko, Yu.S. (2011), “Marketing research as a means of increasing the competitiveness of trucking companies”, Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu, no. 4 (54),

pp. 117-122.

Zhevtyak, S.P. (2006), “Marketing maintenance of competitiveness of the goods (services) at all stages of the life cycle”, Izvestiya Volgogradskogo gosudarstvennogo tekhnicheskogo universiteta, vol. 10, no. 5, pp. 159-163.

Stivenson, V. Dzh. (1999), Upravleniye proizvodstvom [Production management], Izd-vo “Laboratoriya Bazovykh Znaniy”, Moscow, Russia, 928 p.

Lamben, ZH.-ZH. (2008), Menedzhment, oriyentirovannyy na rynok [Management, market- oriented], Piter, Saint Petersburg, Russia, 800 p.

Переглядів статті: 8
Завантажень PDF: 35
Опубліковано
2016-12-20
Як цитувати
Карпенко, В. (2016). МАРКЕТИНГ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА. Сталий розвиток економіки, (4(33), 146-152. вилучено із https://economdevelopment.in.ua/index.php/journal/article/view/349
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ, МАРКЕТИНГ, ПІДПРИЄМНИЦТВО