НАБУТТЯ SOFT SKILLS ПРАЦІВНИКІВ СФЕРИ ІТ В СЕРЕДОВИЩІ ДИСТАНЦІЙНОЇ РОБОТИ

  • Вікторія Дружиніна Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського https://orcid.org/0000-0001-8776-1408
  • Олена Загорянська Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського https://orcid.org/0000-0002-8057-4498
  • Вікторія Ноженко Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського https://orcid.org/0000-0003-0126-6970
  • Валерій Дружинін Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського https://orcid.org/0000-0001-5178-1984
Ключові слова: електронне навчання, дистанційна робота, soft skills, критичне мислення, рефлексія, професійна іноземна мова, Moodle, співпраця, адаптація

Анотація

Стаття присвячена дослідженню впливу електронного навчального середовища на розвиток soft skills у працівників ІТ-сфери. Автори аналізують, як дистанційна робота змінює вимоги до компетенцій співробітників, підкреслюючи зростаюче значення критичного мислення, комунікації та рефлексії. Дослідження базується на аналізі онлайн-курсів, які поєднують вивчення професійної іноземної мови з розвитком навичок співпраці та адаптації до сучасного ринку праці. Використання системи Moodle дозволяє створити інтерактивне середовище для розвитку аналітичного мислення та ефективної взаємодії. Стаття підкреслює роль рефлексивної практики та самостійного навчання, що сприяє підготовці конкурентоспроможних фахівців. Представлені результати можуть бути корисними для викладачів, дослідників і роботодавців, зацікавлених у підвищенні ефективності навчальних програм для дистанційної роботи.

Посилання

Schraw G., Crippen K.J., Hartley K. Promoting Self-Regulation in Science Education: Metacognition as Part of a Broader Perspective on Learning. Research in Science Education. 2006. № 36. Р. 111-139.

Mokwa-Tarnowska I. Assessing Language Proficiency in E-learning Environments: Innovative Approaches and Challenges. Journal of Online Learning Research. 2014 b. № 8 (3). Р. 210-225.

Donelan H., Kear K., Ramage M. Online Communication and Collaboration in Higher Education: The Role of Virtual Learning Environments. Computers & Education. 2010. № 54 (3). Р. 759-766.

American Management Association. Critical Skills Survey: The Importance of Soft Skills in the Workplace. American Management Association Report. 2014.

Schön D.A. The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. Basic Books. 1983.

Osterman K.F., Kottkamp R.B. Reflective Practice for Educators: Improving Schooling through Professional Development. Corwin Press. 1993.

Williams J. Technology Integration in Education: Best Practices and Future Trends. Educational Technology Research and Development. 2003. № 51 (4). Р. 57-68.

Brookfield S. D. Developing Critical Thinkers: Challenging Adults to Explore Alternative Ways of Thinking and Acting. Jossey-Bass. 1988.

Lee K. Cultural Differences in E-learning: Challenges and Solutions. Journal of Educational Technology & Society. 2010. № 13 (2). Р. 48-59.

Lund A. Web 2.0 in Education: Collaborative Learning and New Pedagogical Approaches. Educational Media International. 2008. № 45 (2). Р. 99-112.

Papadima-Sophocleous S., Yerou C. Technology-Enhanced Language Learning: The Role of Online Platforms in Developing Communication Skills. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching. 2013. № 3 (4). Р. 27-30.

Esteban F., Martinez P. Innovative Pedagogical Approaches in Higher Education: Enhancing Student Learning Through Digital Media. Journal of Higher Education Research, 2014. № 9 (1). Р. 45-60.

Робоча програма «Англійська мова для наукових досліджень» другого (магістерського) освітнього рівня спеціальності 174 «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка» освітньо-професійної програми «Промислова автоматизація та системи керування». 2024. URL: https://document.kdu.edu.ua/metod/2024_9038.pdf (дата звернення: 06.01.2025).

Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з навчальної дисципліни «Професійна іноземна мова в ІТ» для студентів заочної форми навчання зі спеціальності 123 – «Комп’ютерна інженерія» освітньо-професійної програми «комп’ютерна інженерія» другого (магістерського) рівня вищої освіти. Кременчук: Редакційно-видавничий відділ КрНУ, 2023. URL: https://document.kdu.edu.ua/metod/2023_7981.pdf (дата звернення: 06.01.2025).

Schraw G., Crippen K. J., Hartley K. (2006) Promoting Self-Regulation in Science Education: Metacognition as Part of a Broader Perspective on Learning. Research in Science Education, vol. 36, pp. 111-139.

Mokwa-Tarnowska I. (2014b) Assessing Language Proficiency in E-learning Environments: Innovative Approaches and Challenges. Journal of Online Learning Research, vol. 8(3), pp. 210-225.

Donelan H., Kear K., Ramage M. (2010) Online Communication and Collaboration in Higher Education: The Role of Virtual Learning Environments. Computers & Education, vol. 54(3), pp. 759-766.

American Management Association (2014) Critical Skills Survey: The Importance of Soft Skills in the Workplace. American Management Association Report.

Schön D. A. (1983) The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. Basic Books.

Osterman K. F., Kottkamp R. B. (1993) Reflective Practice for Educators: Improving Schooling through Professional Development. Corwin Press.

Williams J. (2003) Technology Integration in Education: Best Practices and Future Trends. Educational Technology Research and Development, vol. 51(4), pp. 57-68.

Brookfield S. D. (1988) Developing Critical Thinkers: Challenging Adults to Explore Alternative Ways of Thinking and Acting. Jossey-Bass.

Lee K. (2010) Cultural Differences in E-learning: Challenges and Solutions. Journal of Educational Technology & Society, vol. 13(2), pp. 48-59.

Lund A. (2008) Web 2.0 in Education: Collaborative Learning and New Pedagogical Approaches. Educational Media International, vol. 45(2), pp. 99-112.

Papadima-Sophocleous S., Yerou C. (2013) Technology-Enhanced Language Learning: The Role of Online Platforms in Developing Communication Skills. International Journal of Computer-Assisted Language Learning and Teaching, vol. 3(4), pp. 27-30.

Esteban F., Martinez P. (2014) Innovative Pedagogical Approaches in Higher Education: Enhancing Student Learning Through Digital Media. Journal of Higher Education Research, vol. 9(1), pp. 45-60.

Robocha prohrama «Anhliysʹka mova dlya naukovykh doslidzhenʹ» druhoho (mahistersʹkoho) osvitnʹoho rivnya spetsialʹnosti 174 «Avtomatyzatsiya, kompʺyuterno-intehrovani tekhnolohiyi ta robototekhnika» osvitnʹo-profesiynoyi prohramy «Promyslova avtomatyzatsiya ta systemy keruvannya» [Work program "English for scientific research" of the second (master's) educational level of specialty 174 "Automation, computer-integrated technologies and robotics" of the educational and professional program "Industrial automation and control systems"]. Available at: https://document.kdu.edu.ua/metod/2024_9038.pdf (in Ukrainian)

Metodychni vkazivky do vykonannya kontrolʹnykh robit z navchalʹnoyi dystsypliny «Profesiyna inozemna mova v IT» dlya studentiv zaochnoyi formy navchannya zi spetsialʹnosti 123 – «Kompʺyuterna inzheneriya» osvitnʹo-profesiynoyi prohramy «kompʺyuterna inzheneriya» druhoho (mahistersʹkoho) rivnya vyshchoyi osvity [Methodological instructions for performing tests in the academic discipline "Professional Foreign Language in IT" for students of correspondence studies in the specialty 123 - "Computer Engineering" of the educational and professional program "Computer Engineering" of the second (master's) level of higher education]. Available at: https://document.kdu.edu.ua/metod/2023_7981.pdf (in Ukrainian)

Переглядів статті: 29
Завантажень PDF: 15
Опубліковано
2025-03-11
Як цитувати
Дружиніна, В., Загорянська, О., Ноженко, В., & Дружинін, В. (2025). НАБУТТЯ SOFT SKILLS ПРАЦІВНИКІВ СФЕРИ ІТ В СЕРЕДОВИЩІ ДИСТАНЦІЙНОЇ РОБОТИ. Сталий розвиток економіки, (1 (52), 418-242. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-52-59