ФРАНЧАЙЗІНГ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ МЕНЕДЖМЕНТУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ТА ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ

Ключові слова: менеджмент міжнародного бізнесу, бренд менеджмент, бренд, менеджмент, туризм, готельно-ресторанна справа, франчайзинг

Анотація

У статті досліджено особливості використання франчайзингу в менеджменті сучасного бізнесу в туристичній галузі та в готельно-ресторанній сфері. Франчайзинг – це один з найефективніших інструментів розширення та розвитку бізнесу в цих галузях. Для готельно-ресторанної справи, як частини туристичного бізнесу важливо завжди розширятись, збільшувати прибутки, що може бути спроваджене, в тому числі, запровадженням інвестицій та вкладень у бізнес, але це дорогі процеси. Саме тому в бізнесі було запроваджено інструмент франчайзингу. Молоді компанії можуть отримувати право на користування брендом і право відкривати свої локації під вже відомим брендом, виплачуючи власнику цих прав роялті. Компанія що надає свій бренд в користування, отримує для себе дуже швидке розширення свого бренду, компанія за короткий проміжок часу може перейти в міжнародну сферу і стати великим брендом.

Посилання

Кахович Ю.О., Турко О.І., Березняк А.В. Франчайзинг як ефективна модель ведення бізнесу в Україні: стан та перспективи розвитку. Економіка та підприємство. 2019. №6. С. 34-39 DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2019-6-7

Ляшок А., Мацерук А., Таранюк О. Франчайзинг у системі підвищення інноваційного рівня розвитку країни. Modeling in the development of the economic systems. 2023. № 4 С. 67-74. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2010.2-03

Махнуша С.М. Франчайзингова форма використання бренда: погляд з позиції маркетингу інновацій. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2010. №2. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2010.2-03

Присвітла О.В. Франчайзинг: сутність та організаційний порядок відображення партнерських відносин. Підприємництво та інновації. 2020. №12. С. 78-82 DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/12.13

Тонюк М.О. Франчайзинг як особлива форма організації та функціонування бізнесу в Україні. Економіка та суспільство. 2017. №9. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/117.pdf (дата звернення 22.07.2025)

Міжнародна франчайзингова асоціація (IFA) URL: https://www.franchise.org/franchising-overview/what-is-a-franchise/ (дата звернення 23.07.2025)

Raphael Bohne. Franchising in the U.S. – statistics and facts. Statista. 2025. URL: https://www.statista.com/topics/5048/franchising-in-the-us/#topicOverview (дата звернення 23.07.2025)

Kakhovych Yu.O., Turko O.I., Berezniak A.V. Franchaizynh yak efektyvna model vedennia biznesu v Ukraini: stan ta perspektyvy rozvytku [Franchising as an effective model of business in Ukraine: the state amd prospects of development]. Ekonomika ta pidpryiemstvo, vol. 6. рр.34-39 DOI: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2019-6-7

Liashok A., Matseruk A., Taraniuk O. (2023) Franchaizynh u systemi pidvyshchennia innovatsiinoho rivnia rozvytku krainy [Franchising in the systems of increasing the innovative level of the country’s development]. Modeling the development of the economic systems, vol. 4. pp. 67-74. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2010.2-03

Makhusha S. M. (2010) Franchaizynhova forma vykorystannia brenda: pohliad z pozytsii marketynhu innovatsii [Franchising form of brand use: a view from the perspective of innovation marketing]. Marketynh i menedzhment innovatsii, vol. 2. DOI:https://doi.org/10.21272/mmi.2010.2-03

Prysvitla O. (2020) Franchaizynh: sutnist ta orhanizatsiinyi poriadok vidobrazhennia partnerskykh vidnosyn [Franchising: the essence and organizational order of partners’ relationships reflection]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii, vol. 12. pp. 78-82. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/12.13

Toniuk M.O (2017) Franchaizynh yak osoblyva forma orhanizatsii ta funktsionuvannia biznesu v Ukraini [Franchising as a form of organization and functioning of business in Ukraine]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 9. Avaliable at: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/117.pdf (accessed july 22, 2025)

International franchise association. Available at: https://www.franchise.org/franchising-overview/what-is-a-franchise/ (accessed July 23, 2025)

Raphael Bohne (2025) Franchising in the U.S. – statistics and facts. Statista. Available at: https://www.statista.com/topics/5048/franchising-in-the-us/#topicOverview (accessed July 23, 2025)

Переглядів статті: 25
Завантажень PDF: 10
Опубліковано
2025-09-02
Як цитувати
Зубайр, А., & Тітомир, Л. (2025). ФРАНЧАЙЗІНГ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ МЕНЕДЖМЕНТУ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ТА ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ . Сталий розвиток економіки, (4 (55), 315-319. https://doi.org/10.32782/2308-1988/2025-55-43